ناصر جبرائیل اوغلی naser jebraeil oghli

حمل ونقل - بازرگانی - اقتصاد - بازاریابی - مطالب آزاد

مديريت بحران
نویسنده : ناصر - ساعت ٤:۱۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٩/٢٤
 

 

مديريت بحران

سخنراني شيخ سليمان اسماعيل

 

هر روز در هر گوشه دنيا يک بحران داريم. مسايلي مانند بلاياي طبيعي، حقوق انسان، حقوق کودکان، بيماري ها، فناوري، تکنولوژي و محيط زيست. مهمترين هدف مديريت بحران اين است که اين بحران ها بازخورد منفي روي اهداف نداشته باشند. شرکت ها بايد رابطه تنگاتنگي با حکومت ها و دولت ها داشته باشند و درباره بحران هايي که در اطراف مان- چه داخلي و چه خارجي- اتفاق مي افتد اطلاعاتي به آن ها بدهند و بگيرند.

از اين رو بايد مديران را از بحران هايي که احتمال وقوع شان هست مطلع کنيم. ارتباط خوبي با رسانه ها و روزنامه ها داشته باشيم. با اين ارتباطات مي توانيم بحران را پيش بيني کنيم و قبل از اين که بتواند اثر مخربي روي شرکت و محصول ما بگذارد جلوگيري کنيم.

يک راه حل براي حل بحران ها اين است که طرح و برنامه داشته باشيم. اين که چطور با اين بحران برخورد کنيم. يکي از اين راه ها مي تواند تشکيل کميته اي باشد متشکل از مديريت روابط عمومي، مديريت منابع انساني، گروه حقوقي و بازرگاني تا بتوانند راه حل درستي براي عبور از بحران پيدا کنند. در گذشته ما بحران هايي به اين صورت نداشتيم ولي الان دايما براي شرکت بحران به وجود مي آيد. گروه هاي فشار و تشکل هاي غير دولتي و حتي دولتي براي ما ايجاد بحران مي کنند که نمي توانيم ماهيت وجودي آن ها را انکار کنيم. بحران هايي که ايجاد مي شود مي تواند مستقيم و غيرمستقيم به محصولي که توليد مي کنيد لطمه بزند. پيامي را که منتقل مي کنند و حرکتي که مي توانند براي شما ايجاد کنند قابل ملاحظه است. براي عبور از اين بحران ها بايد کارمان را درست انجام دهيم. از تجارت مان دفاع کنيم. اگر مشکلي داريم سعي نکنيم پنهان کنيم چون دير يا زود برملا مي شود. به گروه هاي بحران ساز و به ساير مردم بايد بگوييم که اين مشکل وجود دارد و همه تلاش مان را بکار مي گيريم تا اين مشکل برطرف شود. در نتيجه يکي از راه هاي مناسب اين است که با گروه هايي که در خارج از مجموعه ما هستند ارتباطات قوي داشته باشيم.